06 oktober, 2010

Zondag 3 oktober even kijken of de Brons is begonnen.

Het is 8.00 uur en kom aan op de parkeerplaats in Vogelenzang. Het is er al stinkend druk. Ik ging richting Vliegersmonument het was daar nog rustig wat betreft mensen, maar wel kwam dit hert langs rennen,
Op een afstandje stond dit hertje te wachten
Aan de rand van het lek stonden meer damherten
Je kan zien dat het goed vochtig is geweest er stonden aardig wat paddenstoelen
Op het middenveld staat een damhert rustig te grazen in het zonnetje
Bij het lek staat het damhert zijn kop te schuren aan een boom
Ik denk dat er meer Damherten buiten het lek liepen als er binnen Wat ik goed kon indenken want het was er erg druk met mensen
Ik loop vanuit het middenveld naar de duizendmerenweg. Aan het water kom ik deze pad tegen
Ik ga naar de eerste hut toe en zie in het water deze snok
Ook de zwanen zaten daar in het water
Ik ga kijken aan de andere kant van de hut als ik in ene deze ijsvogel zie zitten. Wat zijn ze toch mooi
Ik loop terug naar de hut en kom daar henk,Herman en ruud met zijn dochter tegen
Ik loop met Henk en herman op richting het middenveld, daar gaan we ieder een eigen weg zei naar Zandvoort en ik naar Vogelenzang.
Ik kom nog het oude Damhert tegen.
Ook deze hinden loopt lekker op haar gemak rond
Een Biefstukzwam
 Ik ga gauw weer naar huis moet werken. Maandag ga ik weer even kijken dan ben ik vrij

7 opmerkingen:

  1. Hoi Ria..
    Het was René Smits..en dochter.
    Ik heb je nog een mailtje gestuurd..voor zijn dochtertje.
    Prachtig die Ijsvogel...Net een paar minuutjes voor je ons zag..Wat ben jij toch altijd gelukkig wat dat betreft..Altijd iets moois :)
    Maar het is je gegunt hoor :)
    Prachtige wandeling Ria
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave fotoserie Ria.
    Vooral de Ijsvogel is wel bijzonder want die zie je idd niet zo vaak.
    Mooie wandeling!!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ria,
    Ja, wat was het druk zondag, het was ook zo'n mooie dag! Leuk dat ik je even tegenkwam.
    Gaaf die ijsvogel, wat een mazzel, ik heb hem daar laatst een keer weg zien vliegen, sindsdien hoop ik steeds dat ik hem weer zie.
    Heerlijke herten- en paddofoto's, en de zwaan met zijn kop onder water vind ik ook super.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo aan je wandeling en foto's te zien was dit een hele geslaagde wandeling, met als bonus de Ijsvogel.

    Hele mooie natuurlijke foto's waar ik lekker van genoten heb. Kan haast niet wachten om ook weer te gaan.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ria
    Je hebt weer mooie foto’s.
    Er mooi dat je dat ijsvogeltje hebt kunnen fotograferen.
    PS, ik heb een blog geplaatst ik zou het leuk vinden als je ook volger word.
    http://herman-versteeg.blogspot.com
    Groetjes Herman Versteeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is een mooie wandeling geweest en wat een geluk om het ijsvogeltje tegen te komen..het oudje heeft het er maar moeilijk mee in deze tijd. Het was ook prachtig weer zondag..op naar het volgende weekend..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaaf dat je een ijsvogel hebt gezien, en op de foto hebt. Die staat bovenaan mijn wensenlijstje. De brosnt is nu echt begonnen, er is weer veel te beleven in de AWD.
    Mooie serie
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen