05 februari, 2012

Zaterdag AWD 4-2-12 en Zondag 5-2-12

Zaterdag een koude ochtend met -12 graden, maar de zon was er en geen wind. het was een hele mooi ochtend met wat rijp op de bomen.
Het was zo koud dat de damp van het water kwam

Ik loop over de verharde weg richting de hut. hier is het al druk zo vroeg. Er is een groep aanwezig van een Workshop.
Ik sta heerlijk achter de hut in de zon met nog 3 andere.
dan zien we de vos aankomen, deze springt een paar keer en dan gaat deze met de neus het gras in.
Hij draait zich om en ja daar komt de vos met een muis in zijn bek







Voor de duidelijkheid. Deze vos is niet gevoerd maar heeft zelf  de muis gevangen. Dit was ook hoorbaar.
Ik weet het is niet zo' n lekker gezicht maar het is de natuur.
Roodborstje dat het koud heeft
de Ijsvogel





Zondag morgen. het is ander weer dan gisteren. Ik heb het ook flink koud mede door de wind die toch door mijn jack gaat.
Ik ga niet voor de vos maar voor de Ijsvogel.
Een ding scheelt deze Ijsvogel kunnen ze niet voeren. Dus geen rugzak Ijsvogel :)



Hier Ijsvogel met visje
Ik heb het maar kort gehouden vandaag, maar toch heel wat gezien. het blijft genieten in het AWD.

15 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige serie.
    De vos steelt voor mij helemaal de show.
    Ik zou deze zo graag een keer voor de lens willen krijgen.
    Als wij gaan , gaan wij bij Oase naar binnen.
    Helaas heb ik het vosje nog niet gezien daar.
    En door een blessure aan m'n enkel kan ik niet ver lopen, dus echt struinen in het AWD is helaas niet voor mij weggelegd.
    Dus het is altijd dubbel genieten als ik foto's van de vos hier kan zien.
    Zo ook bij Ghita die altijd geweldige foto's maakt van het AWD.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ria
    je bent goed bezig met die mooie foto's ze zijn erg mooi.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ria,
    Jij hebt altijd van die bijzondere momenten, vos met muis, top!
    De rijp is zó mooi, ik was daar helaas net te laat voor.
    De damp boven het water is ook een mooi gezicht, zelfs boven de zee zag ik deze dampwolkjes, heel bijzonder.
    Je ijsvogeltje van vandaag komt helaas licht te kort ( viel idd tegen vandaag) maar die van zaterdagmiddag staat er goed op.
    Ik ben niet bij de vossen geweest, anders had ik je wel gezien.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ria,je hebt weer lekker gestruind!
    Gaaf dat IJsvogeltje!
    En ook de Vos met Muisje.
    Leuk weer iets van je te zien,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Ria,
    Wat was het mooi he,zaterdag.
    Ik zie dat wij toch iets gemist hebben, de vos die een muis vangt, was dat toen wij al weg waren?
    Mooie rijpfoto's van de vroege ochtend.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ghita ja jullie waren nog maar net weg toen dit gebeurde met de vos.

      Verwijderen
  6. net wat je schrijft, het blijft genieten in het AWD, en met de sneeuw is het weer heel anders. Een mooi blogje, het was weer even genieten..;-)

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Top !!!
    De vos die een muis vangt !!!!
    Helemaal geweldig
    En je ijsvogeltjes .....ik zeg niks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ria
    Prachtig die vos met de muis
    Ja echt weer een heerlijk moment Ria.
    En het Ijvogeltje..Prachtig
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben ik jaloers, dat jij zo dicht bij de AWD woont. Onder zulke weersomstandigheden is de AWD op zijn mooist natuurlijk. Het heeft je hele mooie en sfeervolle beelden opgeleverd, en dan ook nog de Ijsvogel tegenkomen en de vos met Muis. Ja dit is genieten.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Ria, Wat heerlijk om te zien dat de vos een muis vangt! Geen koekjes of ander slecht voer, maar gewoon zelf gevangen prooi! Mooie serie.
    En dan je IJsvogel, wat een pracht. Het lijkt of je redelijk dichtbij verscholen zit tussen het riet. Of heb jij ook zo'n toeter van een lens?
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het met een lens gedaan van 18-200. De ijsvogels hebben door de kou geen interesse dat je daar zit zonder bescherming.Dus is het marzel. Ja deze vossen gaan ook zelf op jacht heb dit al vaker gezien. En dit is maar goed ook. gr Ria

      Verwijderen
  11. Hoi Ria,

    Leuke serie. Erg mooie foto's van de vos met muis, zie je toch niet zo vaak lijkt mij!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ria,
    Fraai die rijp op de bomen, helaas konden wij die dag niet.
    Goed te zien dat de vos in staat is ook zelf voor zijn eten te zorgen! lijkt ons een bijzondere ervaring dit te mogen aanschouwen. Ook jij heb het geluk gehad de ijsvogel te spotten,

    groet,

    BeantwoordenVerwijderen